سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه را دانش نیست، هدایت نباشد . [امام علی علیه السلام]
دلاورمرد ایران
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» نیم نگاهی به روزهای قبل از انقلاب

دوشنبه

  18دی 1357*9صفر1399*8ژانویه1979

*رهبر انقلاب اسلامی پیش بینی کرد ، ارتش در آینده نزدیکی به شاه پشت خواهد کرد .

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به تشکیل شورای انقلاب فرمودند

: ((تأکید می کنم که اگر بخواهید آرامش در ایران حاصل شود راهی جز این نیست که نظام شاهنشاهی – که قانونی نیست – کنار برود ، وملت را به حال خود باقی بگذارند ، تا من برای نقل قدرت از اشخاص پاک دامن ، شورای انقلاب تأسیس کنم. تا امکانات مناسب جهت حکومت مبعوث انجام گیرد. ودر غیر این صورت امید آرامش نیست ؛ و خوف آن دارم که اگر کودتای نظامی بشود ، انفجاری بشود در ایران ، که کسی نتواند جلو آن را بگیرد . و ملت ایران از کودتای نظامی نمی ترسد ؛برای آنکه ماههاست که با قدرت نظامی –هر چه سخت تر- با مردم معامله شده است و نتوانسته اند آرامش برقرار سازند. و الآن نظام و ارتش که از چند ماه قبل ، سست تر و ضعیف تر است ، برای آنکه در باطن ارتش اختلافات ایجاد شده است و بسیاری به ما می پیوندند و کودتا راخفه می کنند و...  

*امام خمینی در مصاحبه با خبرنگار تایمز گفتنند: ((شاه جزکنار رفتن چاره ای ندارد .)) 

امام خمینی :((با وجود شاه و جانشینانش هیچ راه حلی برای بحران ایران وجود ندارد و شاه جز کنار رفتن چاره ای ندارد .)) 

*اعضای جدید هیئت اجرایی جبهه ملی انتخاب شدند .   

در جلسه شب گذشته شورای مرکزی جبهه ملی ایران ، تعداد اعضای هیئت اجرایی جبهه ملی به هفت نفر افزایش یافت .به گفته سخن گوی جبهه ملی در جلسه این نتایج حاصل شد    :     (( ابوالفضل قاسمی-دبیر کل جدید حزب ایران به جای دکتر شاپور بختیار نخست وزیر ، که اخراج شد. دکتر مهدی آذر ، دکتر شمس الدین امیر علایی از وزیران دولت دکتر محمد مصدق به عضویت هئیت اجرایی انتخاب شدند و اکنون هیئت اجرایی جبهه ملی ایران دارای هفت عضو است : ((1- دکتر مهدی آذر 2- دکتر کریم سنجابی    3- رضا شایونی 4- داریوش فروهر 5- ابوالفضل قاسمی 6-دکتر اسدالله مبشری و 7- ریاست هیئت اجرایی جبهه ملی ایران به عهده دکتر کریم سنجابی و داریوش فروهر سخن گوی هیئت اجرایی است.)) 

                      *امروز میلیونها ایرانی در سراسر کشور دست به تظاهرات زدند.                                     تصویر بند انگشتی از نسخه تا ‏?? ژانویه? ????، ساعت ??:?? 

ارتش در گزارش روزانه خود از وقایع امروز نوشت : (( در ... روز عزای ملی ، تظاهرات گسترده ای در تمام سطح کشور انجام گرفت که در پاره ای از شهرها این تظاهرات به خشونت و در گیری تظاهر کنندگان با مأمورین انجامید ودر نتیجه منجر به آتش کشیده شدن چندین بانک ، سینما و اماکن دولتی و کشته و مجروح شدن تعدادی از تظاهر کنندگان و مأمورین گردید.))  

*سفارت آمریکا از تلاش مقامات اسرائیلی برای نا امن نشان دادن اوضاع ایران به یهودیان خبر داد. 

سفارت آمریکا همچنین از تلاش مقامات اسرائیلی برای نا امن نشان دادن اوضاع ایران به یهودیان خبر داد. به گزارش سفارت آمریکا یکی از نمایندگان کنگره جهانی یهود که چندین پیش از فرانسه برای ملاقات با سولیوان به تهران آمده بود تأکید کرد که یهودیان مایل هستند در ایران بمانند . اما نمایندگان هیئت اسرائیلی در تهران تلاش می کنند ایران را برای حضور یهودیان خطرناک توصیف کنند تا آنها به اسرائیل بروند ودر آنجا متوجه شوند که گرفتن ویزای امریکا یا کشورهای دیگر مشکل است و به نوعی در اسرائیل بمانند . به نظر مقامات سفارت آمریکا، این اعمال اسرائیلیها سیاسی است و آنها سعی در جذب یهودیان ایرانی به سوی اسرائیل دارند. 

*و.........

 

 

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » پایگاه امام زمان حوزه 11 زینب ( جمعه 89/11/8 :: ساعت 1:22 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

نیم نگاهی به روزهای قبل از انقلاب
نیم نگاهی به روزهای قبل از انقلاب
نیم نگاهی به روزهای قبل از انقلاب
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 5
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 6715
» درباره من

دلاورمرد ایران

» آرشیو مطالب
بهمن 89

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب