سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترینِ برادران، کسی است که برایش به رنج افتند. [امام علی علیه السلام]
دلاورمرد ایران
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» نیم نگاهی به روزهای قبل از انقلاب

یکشنبه 

17دی1357*8صفر 1399*7ژانویه 1979

*امام خمینی در سخن رانی امروزخودبر سقوط شاه ایران ، مقبول نبودن رژیم شاهنشاهی و ایجاد حکومت اسلامی در ایران تأکید کردند . 

رهبر انقلاب اسلامی امروز در جمع عده ای از دانشجویان و ایرانیان مقیم خارج از کشور در نوفل لوشاتو درباره موضاعات مختلف سخن رانی کردند. 

 امام خمینی درابتدا با تاَکید بر ((سقوط حتمی شاه ایران ))،(( مقبول نبودن رژیم شاهنشاهی )) و(( ایجاد حکومت اسلامی درایران ))فرمودند: 

مطلب ما این نیست که شاه برود بیرون مملک ، مطلب ما سقوط شاه است از سلطنت و اینکه می گوییم شاه برود یعنی سلطنت نداشته باشد ؛نه برود تفریح !ومطلب دوم این است که رژیم شاهنشاهی  رژیمی است که مقبول ملت نیست واز اول هم یک مطلب غلطی بوده .

و مطلب ثالث این است که ما می خواهیم حکومت عدل بر قوامین اسلام در ایران حکم فرما باشد.اینها هیچ کدامش در آن هیچ ابهامی نیست که کسی بخواهد تأویلش کند، کسی بخواهد بگوید مطلب ملت باز معلوم نیست چه می گوید. ملت معلوم نیست...!ما رژیم شاهنشاهی را  نمی خواهیم ،رژیم پهلوی را  نمی خواهیم ،و ما حکومت اسلامی را می خواهیم . و این هیچ ابهامی ندارد. 

*امام خمینی دولت شاپور را غیر قانونی اعلام کردند  

  رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود با تأکید بر غیر قانونی بودن مبانی رژیم شاه ،  دولت شاپور بختیار را غیر قانونی اعلام کردند و فرمودند:    ))     الآن ما با این دولت (شاپور بختیار) مخالفیم برای اینکه این دولت غیر قانونی است . چون شاه معرفی کرده است و غیر قانونی است ؛ و مجلسین معرفی کرده اند یا می کنند ، و هر دوتایشان غیر قانونی هستند . مجلس ، مجلس ملت ما نیست ؛ مجلس ، مجلس شاه است یا مجلس آمریکاست. ما این دولت را دولت خائن می دانیم ، برای اینکه بالاترین خیانت این است که مجلس را فاسد بداند و مع ذلک از او رأی اعتماد بگیرد! این خیانت به ملت است.  

*یحیی صادق وزیری ،وزیر جدید دادگستری، استعفا کرد.  

یحیی صادق وزیری ،وزیر جدید دادگستری نیزامروز استعفای خود را به بختیار داد.بختیار نیز با پذیرش استعفای وی، اعلام آن را به بعد از اخذ رأی اعتماد از مجلس موکول کرد. 

*خبر گزاری رویتر اعلام کرد شاه بزودی از ایران خارج می شود. 

خبر گزاری رویترامروزاعلام کرد؛ مقامات امریکایی عقیده دارند که شاه ایران زیرفشار مخالفین وبرای آنکه دولت غیر نظامی فرصت بازگردانیدن نظم را بیابد،بزودی از ایران خارج می شود. 

*امروز هزاران نفر در یازدهمین سالگرد در گذشت غلامرضا تختی بر سر مزارش گرد هم آمدند. 

امروز همچنین تظاهراتی بر سر مزار غلامرضا تختی بر پا شد . به نوشته روزنامه کیهان ،امروز حدود پنج هزار نفر از دوستداران تختی ، جهان پهلوان ایران ، و سرباز آزادیخواه سالهای خاموشی ،بر سر مزارش در گورستان ابن بابویه گرد آمدندویازدهمین سالگرد شهادتش رابا تظاهراتی کم سابقه برگزار کردند .در این مراسم آیت الله طالقانی نیز حضور داشت .

امروز همچنین مراسمی در محله زندگی تختی در خیابان خانی آباد برگزار شد ونام این خیابان به خیابان تختی تغییر یافت. 

*امروز در شهرهای اراک، محلات ، خمین و ساوه تظاهرات برگزار شد. 

شرکت کنندگان در این اجتماع همچنین همبستگی خود را با حضرت آیت الله العظمی خمینی اعلام داشتند و در پایان قطع نامه ای در پنج ماده صادر کردند. 

*سید علی خامنه ای در اجتماع مردم در مسجد گوهرشادسخن رانی کرد   .       

     این سخن رانی در مخالفت با کشف حجاب بود.                                                                      

*امروزپنج هزار نفر از زنان در سمنان در مخالفت با کشف حجاب دست به تظاهرات زدند .   

در حدود پنج هزار نفر از زنان این شهر در نخستین ساعات بامداد امروزدر مسجد امام خمینی اجتماع کردند وبا در دست داشتن عکسهایی از حضرت آیت الله خمینی و سر دادن شعارهایی مبنی بر لزوم آزادی واقعی زن ایرانی درچند خیابان این شهر به راهپیمایی پرداختند. 

*به گفته مقامات اسرائیلی ، پس از سقوط شاه، صدور نفت ایران به اسرائیل فطع خواهد شد و دولت جدید ایران دشمن اسرائیل خواهد بود . 

برای  مقامات اسرائیلی شکی باقی نمانده است که واژگونی رژیم شاه در کوتاه مدت تأثیرات فوری ویران کننده ای برای اسرائیل در بر خواهد داشت و پس از سقوط شاه چه جبهه ملی و چه نیروهای مذهبی به قدرت برسند صدور نفت به اسرائیل قطع خواهد شد و دولت جدید ایران دشمن اسرائیل خواهد بود. 

*و............



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » پایگاه امام زمان حوزه 11 زینب ( جمعه 89/11/8 :: ساعت 1:47 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

نیم نگاهی به روزهای قبل از انقلاب
نیم نگاهی به روزهای قبل از انقلاب
نیم نگاهی به روزهای قبل از انقلاب
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 0
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 6710
» درباره من

دلاورمرد ایران

» آرشیو مطالب
بهمن 89

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب